טכנאי מזגנים

המזגן לא מגיב לשלט?

מזגן שלא מגיב לשלט ניתן לתיקון באמצעות מספר דרכים, כך תתמודדו עצמאית. זקוקים לשירות טכנאי? התקשרו וטכנאי מטופ אלקטריק בדרך אליכם!

השירות ניתן באזור המרכז, מודיעין, ירושלים והסביבה.

ביקור ללא עלות בביצוע תיקון

למה המזגן לא מגיב לשלט?

אתמול הוא עבד, היום כבר לא. זוהי תופעה שכיחה ואל דאגה, תוכלו לבצע מספר פעולות ולהחזיר את המיזוג בביתכם! אנחנו כאן בשביל להמליץ לכם כיצד להתמודד כאשר המזגן לא מגיב לשלט:

שלט למזגן – מאפשר שליטה ובקרה מלאה על המזגן שלכם

חודשי הקיץ ארוכים מאוד בישראל, ולכן אין סיכוי שתשארו בלי מזגן. נסו לפתור את הבעיה בעצמכם, במידה ולא הצלחתם פנו לטכנאי.

איך מתקנים לבד? מספר פעולות שיש לבצע:

  • יש לכם סמארטפון? סביר להניח שכן. נסו להדליק את המזגן מהטלפון החכם באמצעות אפליקציה. 
  • האם העינית מוסתרת? בידקו שאין חפץ שחוסם את העינית של השלט / של המזגן.
  • האם הסוללות נגמרו? בידקו את הסוללות (אפשר להוציא את המכסה ולסובב אותן טיפה או להחליף)

לא הסתדר? המשיכו לקרוא 

"בדקנו את הסוללות של השלט" אוקי, לפני ההחלפה בידקו שהסוללות במקומם, לעיתים בעקבות הוזזה של השלט ממקום למקום הסוללות יוצאות ממקומם. רק אחרי בדיקה החליפו סוללות. 

"בדקנו והעינית לא מלוכלכת" בדקו שאין לכלוך על עינית המזגן, לפעמים צריך להרים את תריס המזגן כי העינית נמצאת על גבי יחידה פנימית שבתוך המזגן. מצאתם? נגבו אותה עם מגבון לח. 

ניתקנו את המזגן מהחשמל" ישנם סוגי מזגנים שכל מה שצריך זה לנתק אותם מהחשמל ולהחזיר. 

במידה וניסיתם להדליק את המזגן מהטלפון והמזגן נדלק, כמובן שמדובר בבעיה בשלט. 

לפני שממהרים להזמין טכנאי בדקו אם המזגן נמצא עדיין בתקופת האחריות.

המזגן לא מגיב לשלט

 וודאי קרה לכם המקרה בו באמצע יום שרבי וחם במיוחד, בעודכם בדרככם הביתה, אתם מפנטזים רק על המזגן הקר שיקרר לכם את האווירה וירים את מצב הרוח, ואז כשאתם מגיעים הביתה, אינכם מוצאים את השלט, וברגע אחד אתם מוצאים אותו ומגלים את הנורא מכל…הוא לא עובד! איזה ביש מזל! המזגן שלכם לא מגיב לשלט ואין דרך אחרת להפעיל אותו. מה עושים במצב כזה? זוהי סיטואציה שקרתה לכל אחד לפחות כפעם אחת בחיים. 

מדוע המזגן לא מגיב לשלט? אילו תקלות מזגנים הן נפוצות? 

כל השאלות שרציתם לשאול ולא ידעתם למי לפנות, ריכזנו לכם כאן במאמר. לכל שאלה שתרצו לשאול, תוכלו לפנות אלינו בחינם ונשמח לענות לכם.

איך עובד השלט של המזגן?

ניתן לומר שהמזגן הוא המצאה גאונית שעשתה מהפכה גדולה באיכות החיים שלנו. לכל מזגן ישנן פונקציות מעט שונות, אבל עם זאת, בכל מזגן ישנן את הפונקציות הבסיסיות ביותר שבאמצעותן ניתן לכוון ולשלוט על טמפרטורה רצויה של מזגן בבית. על המזגן ניתן לשלוט על ידי שלט למזגן שדרכו אנחנו בוחרים את הפונקציות שנרצה להפעיל. 

אך אם איכנם יודעים מה אומרות כל אחת מהפונקציות הנתונות, איך תדעו לכוון את המזגן לפי הרצונות שלכם? ובכן הכנו לכם מדריך קצר ומפורט על כל פונקציה שיש על שלט שמיועד למזגן במקום בו אתם נמצאים. 

הלחצן החשוב והעיקרי ביותר שאתם חייבים להכיר בשלט של המזגן הוא כפתור ההפעלה והכיבוי. הוא בדרך כלל גדול ובולט ועליו רשומות המילים ON\OFF שאומרות, בעת לחיצה אחת המזגן יתחיל פעולתו, ובעת לחיצה שניה הוא יכבה ויפסיק עבודתו. 

בעת לחיצה על כפתור MODE, תוכלו להחליף בין המצבים: קירור, אוורור וחימום. אם אתם נתקלים בסמל שנראה כמו חצים המזכירים מחזור, וכתוב על ידן AUTO, זהו מצב אוטומטי בו המזגן בור בעצמו את המצב בו הוא מתפקד בכל רגע נתון. 

המחשב הראשי בתוך המזגן הוא זה שקובע באיזה מצב ועוצמה יעבוד המזגן בהתאם לטמפרטורה שנמצאת בחדר. בעת לחיצה על כפתור FAN עם ציור של מאוורר קטן לידו, מדובר בעצם על מצב אוורור של החלל בלבד. 

באמצעותו ניתן לברור את עוצמת האוורור של המאוורר: אוטומטי, נמוך, בינוני או גבוה.  

כעת אם תרצו לברור אם המזגן יעבוד על טמפרטורת חום או טמפרטורת קור, עליכם לשים לב לציור שמצויר ולמילה שנמצאת לידו. עבור בחירת עבודה על חום, תצטרכו ללחוץ על הכפתור שרשום עליו HEAT ומצוירת לידו שמש. נציין שמדובר בבחירת הטמפרטורה אותה תרצו שהמזגן יפיק ולא זיהוי של מצב הטמפרטורה מחוץ לחלל. כדי לבחור בהפקת קור מהמזגן, עליכם לבחור את הלחצן בו מצוינת המילה COOL או COLD וליד המילה יהיה מצויר פתית שלג.

למה המזגן לא מצליח להגיב לשלט?

הגעתם לעבודה והמזגן לא מגיב? נמצאים בביתכם, הטמפרטורות גבוהות ואתם כמהים להתקרר במזגן אבל אין שום הבהוב או צפצוף שנובע מהשלט? ובכן, ישנן מספר סיבות שיכול לקרות מצב זה, לכל תקלה ובעיה ישנו תיקון מעט שונה. אם המזגן לא מצליח להגיב לשלט, תחילה עוד טרם תזמינו טכנאי אשר יסדר את המזגן שברשותכם, נסו להחליף את הסוללות בשלט ואולי אפילו תצליחו לפתור את הבעיה באותו הרגע. 

אם שלב החלפת הסוללות לא עבד ואין שינוי במצב, תוכלו לנסות לברר מהן שאר האופציות שעלולות להיות המקור לבעיה. לעיתים יכולה להיות הבעיה בשלט עצמו, אשר מפסיק לשדר פתאום. הפתרון לבעיה זו היא לרכוש שלט אוניברסלי  חדש שמתאים לכלל המזגנים והחברות, אשר יוכל להחליף את קודמו ולענות על צרכיכם באופן  מיטבי ומידי. 

אם בכל זאת אין תגובה מצידו של השלט, ככל הנראה מדובר בתקלה הנובעת מעינית המזגן, שפשוט נהרסה כבלאי סביר. זוהי תקלה שכיחה יחסית, ודורשת החלפת העינית בלבד.

מה הן התקלות הכי נפוצות בשלטים של המזגנים?

ערכנו סקר מקיף עבור השאלות הנפוצות ביותר על תקלות במזגנים בשלל אתרי אינטרנט ופורומים בנושאים אלו. נמצא כי ברוב המקרים בהם הייתה תקלה במזגן, אנשים מיהרו להזמין שירות של איש מקצוע או טכנאי מטעם חברת המזגן במסגרת הביטוח הקיים, לא היה צורך כלל באיש מקצוע, אלא התקלות התגלו כפשוטות למדי ושיכלו להפטר ללא כל מאמץ והתערבות נוספת. 

אם הגעתם לכאן כנראה שיש לכם בעיה כלשהי במזגן ואינכם יודעים כיצד לפתור אותה, לכן ריכזנו עבורכם את התקלות הנפוצות כדי שתדעו שיש באפשרותכם לנסות לפתור ולתקן אותן בעצמכם. תקלה ראשונה – היא הנפוצה ביותר, בעת לחיצה על שלט המזגן אין הוא מגיב כלל לפקודה. כלומר השלט לא מגיב להוראות שניתנות לו בלחיצה או שהוא לא נדלק כלל. 

תקלה שניה – מסך התצוגה אינו מופיע. משמע במסך של שלט המזגן ישנו צג קטן אשר נותן חיווי עבור כל פונקציה שנבחרת בזמן עבודה. בעת עבודתו של המזגן, מוצג על פני המסך בורר טמפרטורות (MODE), אויר וכו', ולעיתים אף נעלם. תקלה שלישית – המזגן אינו מגיב למרות שהשלט נראה תקין למדי.

במילים אחרות, כל פקודות שניתנת למזגן בעת לחיצה על השלט, מופיעה על צג השלט אך אין המזגן מגיב לה כלל. תקלה רביעית ואחרונה – תקלה שקשורה ללוח הפיקוד ולמזגן המרכזי. תקלה זו יכולה להיפתר דרך ניסיון איפוס דרך לוח הפיקוד של המזגן המיני מרכזי, האיפוס עשוי להועיל בניסיון לכיול מחדש ביניהם.

כמה עולה שלט חדש למזגן?

אם שמעתם בעצת החכמים וברצונכם לנסות לפתור את התקלה בכוחות עצמכם, על ידי רכישת שלט למזגן אוניברסלי אשר יוכל להתאים לכל מזגן מכל חברה, כדאי שתבדקו את העלויות עליו. 

אם בחרתם לקנות שלט שיהיה ספציפית למזגן שלכם, כדאי לדעת שהמחירים משתנים בהתאם לסוג המזגן. המחיר תלוי רבות בסוג חברת המזגן ובסוג השלט עצמו. למשל, מחיר עבור שלטי תדיראן נעים בטווח של 130 ₪ – 170 ₪. בעוד ששלטי אלקטרה מחירם הממוצע הוא כ – 150 ₪. ואילו שלטי טורנדו מחירם הממוצע הוא כ – 160 ₪.

TOP ELECTRIC ממליצה! בצעו בדיקה באמצעות טכנאים מקצוענים ומומחים, התקשרו ואנחנו בדרך אליכם!

הכנו עבורכם מדריכי "איך" חשובים לפתרון תקלות בכוחות עצמכם. 
אספנו עבורכם מגוון תקלות ואת הפתרונות כתבו מיטב הטכנאים המומלצים של חברת TOP ELECTRIC

לחצו כאן – מעבר למדריכי איך 

או המשיכו לקרוא

ריח רע מהמזגן?

ההסברים יכולים להיות קשורים ל: ריח שרוף, ריח של עובש או ריח של ביוב

המזגן לא נדלק?

עינית תקולה, לוח בקרה לא תקין או החלפת סוללות בשלט. היכנסו להמשיך קריאה