טכנאי מזגנים

מקרר לא עובד מקפיא כן

מה עושים במקרה כזה? האם בעיה זו מצריכה הזמנת טכנאי? או שהיא ברת תיקון באופן עצמאי?

מהן התקלות הנפוצות במקררים? מקרר לא עובד מקפיא כן

אחד המכשירים החשובים ביותר בבית הוא המקרר. בלעדיו מרגישים חוסר ותחושת אי נוחות כללית, מכיוון שאין היכן לאחסן את האוכל והמצרכים. כמו כן, מוצר חשמל נוסף שחשוב לא פחות שיפעל ויתפקד כראוי הוא המקפיא. שני אלו חיוניים מאוד לתפקוד השוטף של הבית ושמירה על שגרת החיים התקינה. מה קורה כאשר המקרר לא עובד והמקפיא כן? מה עושים במקרה כזה? האם בעיה זו מצריכה הזמנת טכנאי? או שהיא ברת תיקון באופן עצמאי? ריכזנו עבורכם את כל המידע שנחוץ לדעת. אם ברצונכם להתייעץ ולשאול בקשר לבעיה או תקלה, תוכלו ליצור עימנו קשר ונשמח לעזור לכם בחינם בכל צורך.

מה עושים במקרה והמקרר לא עובד והמקפיא כן?

במקרה בו מקרר לא מקרר או שישנן תקלות במקפיא יש מספר סיבות שיכולות להוביל לכך.

ראשית, אחת הסיבות שמובילה לכך שהמקרר לא מקרר כמו שצריך קשורה במאוורר אידוי. תפקידו של המאוורר להעביר אוויר קר דרך סלילי אידוי.

האוויר הקר אמור לעבור בצורה ישירה לתא ההקפאה. אם המאוורר לא מסתובב כראוי או שיש תקלה במנוע המקרר עצמו,

אזי זהו תרחיש הגיוני למדי שבו מקרר לא מקרר, עם זאת המקפיא ממשיך לעבוד בצורה תקינה. שנית, קרח שמכסה וחוסם את סלילי האידוי. הקרח מונע מעבר תקין של אוויר,

דבר זה מוביל לכך שהמקרר פשוט לא מקרר כפי שהוא אמור לקרר, אבל יש לציין שזה לא פוגע בעבודת המקפיא. במקרים אלו הפשרה כוללת את מוצר החשמל יכולה לפתור את הבעיה.

שלישית, כשישנה תקלה בבקרת ההפשרה, זהו החלק אשר מחווה כשצריך להפשיר את המקפיא ואת המקרר.

במידה ויש בעיה בבקרה זו, ההפשרה לא תתבצע ותהיה הצטברות גדולה של קרח. בעקבות מצב זה המקרר נכנס לפעולת חום לצורך המסת הקרח,

דבר זה גורם לפגיעה בפעולת המקרר אך לא במקפיא. רביעית, ישנן הרבה תקלות אשר מצריכות תפיחה של לוח הטמפרטורה וניטור התקלה בו. כשישנה תקלה בלוח הטמפרטורה משמע יש בעיה בהזרמת החשמל למדחס. חמישית, בעיה בתרמוסטט,

יכולה להוביל לכך שלא יהיה ויסות טוב של הטמפרטורה במקרר. בעיה זו מובילה לכך שהמקרר לא מקרר היטב.

לבסוף, בקרת הסוגר לא תקין. כשהסוגר לא מצליח להיפתח באופן תקין, האוויר לא זורם לתא הקירור כראוי.

כדי שתהיה זרימה טובה של האוויר הקר עליו להיות סגור.

מה אפשר לעשות בשביל להוזיל עלויות ביקור של טכנאי?

כולם יודעים שטכנאי יכול להיות עסק לא זול בכלל.

לעיתים אף יקר יותר ממה שיכולתם לעלות על דעתכם. איך אפשר להוזיל עלויות בעת הביקור של הטכנאי?

ובכן, אצלנו תוכלו להתייעץ בשיחת טלפון ובחינם לגבי התקלה שיש אצלכם ואולי אפילו לא תצטרכו להזמין טכנאי. לפני שתרוצו להזמין טכנאי, כדאי שתבדקו את תקלות נפוצות במקפיא ובמקרר.

קודם כל, אם הבעיה שיש אצלכם במקרר היא מתוארת כך: המקרר הפסיק לקרר, המקרר מקפיא את הגבינות בתוכו הבעיה יכולה להיות קשורה לתרמוסטט, לכן יש לבדוק אותו קודם. אם התרמוסטט כבוי או הבורר נמצא על קירור מינימאלי, כוונו אותו למצב הרצוי.

בעיה נוספת יכולה להיות לכך שאתם לא משתמשים נכון במקרר שלכם. כלומר הוא מלא מידי או שאתם מכניסים אליו סירים חמים.

האם ניתן לתקן את התקלות במקרר לבד?

טרם תזמינו טכנאי שיסדר לכם את התקלה שיש לכם במקרר. כדאי שתנסו לתקן את המקרר בכוחות עצמכם לצורך תיקון תקלות במקפיא ובמקרר, תוכלו לנסות את השיטה הבטוחה לבדיקת תקינות של המקרר. 

כלומר אפשר לנסות להפשיר את המקרר ליממה הקרובה, ל-24 שעות ואז להחזיר את המקרר ולפעולה מחדש. 

לעיתים קרובות, הקרח שמצטבר על דפנות המקפיא והמקרר משבית רכיבים שונים וחוסם את הפתחים ובכך מקשה על פעולתו התקינה של המקרר, 

לכן לאחר שהפשרתם לחלוטין את המקרר תוכלו להחזיר אותו לשימוש רגיל, אם המקרר תקין ואין בו תקלות נלוות הוא אמור לחזור לעבודה סדירה. במידה ושיטה זו לא צלחה, נראה שבכל זאת תצטרכו להזמין טכנאי.

מתי צריך להזמין טכנאי לתיקון המקרר?

ניסיתם להתמודד עם התקלה בעצמכם אך ניסיון זה לא צלח? ישנה תקלה והיא מקרר לא מקרר? המקרר לא עובד אבל המקפיא כן? במקרה בו ניסיתם לתקן את המקרר לבד, ללא עזרה, ניסיתם להפשיר אותו ולהחזיר לעבודה והוא עדיין לא עובד. לאחר שניסיתם את כל אלו, כדאי להזמין טכנאי למקרר שיבדוק אותו, כיוון שיכול להיות שהבעיה היא מורכבת יותר משנראה לכם. רוצים להתייעץ טרם תזמינו טכנאי? אצלנו תוכלו להתייעץ עם טכנאי ללא עלות כלל, הייעוץ נעשה בטלפון כך שהוא גם מין ונגיש בכל זמן.

איך טכנאי המקררים יעזור לפתור את הבעיה?

ניסיתם בעצמכם לתקן תקלות נפוצו במקפיא או תקלות של מקרר לא מקרר ולא הצלחתם לתקן. הזמנתם טכנאי למקרר. 

אבל נשאלת השאלה, האם הוא יוכל לתקן את התקלות? איך הוא יוכל לעזור לכם? ובכן, הכל תלוי בתקלה. לעיתים קרובות הטכנאי מצליח לתקן את התקלות שיש כיוון שהן יחסית נפוצות. ריכזנו עבורכם מספר דוגמאות שבהן מצוין כיצד טכנאי יוכל לפתור את הבעיה. דוגמה ראשונה – אם מקור הבעיה הוא גומיות אטם שחוקות, הטכנאי יוכל להתקין לכם גומיות חדשות חליפיות. 

דוגמה שניה – בעיה שמקורה בכרטיס פיקוד דיגיטאלי, הטכנאי יוכל להחליף אותו באחד אחר או שהוא ייקח אותו לתיקון במעבדה. דוגמה שלישית – אם הבעיה היא קשורה בבריחת גז, הטכנאי יוכל למלא גז והוא יינטר את מקור הדליפה. 

דומה רביעית – בתקלה בה ישנה סתימה בתעלת הניקוז, על הטכנאי לחפש את מקור הסתימה ולשחררה. לא מומלץ לנסות לשחרר את הסתימה לבד כיוון שהצינורית נמצאת במקום סמוי לעין.