טכנאי מזגנים

תקלות נפוצות במקרר לפי סוג חברה

מהן התקלות הנפוצות הללו? ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב לדעת טרם הרכישה.

טופ אלקטריק חברה מובילה בתחום תיקון ושירות למקררים באזור המרכז, מודיעין, ירושלים והסביבה.

ביקור ללא עלות בביצוע תיקון

נתקלתם בתקלה? צרו קשר לקבלת שירות מהיר עוד היום. 

 

054-563-3316

מהן התקלות הנפוצות במקררים?

מקרר חשמלי הוא מוצר חיוני ואמין מאוד, הוא מתוכנן לעבוד למשך זמן ארוך של שנים רבות במצב תקין ללא שום טיפול. מקררים בני עשרות שנים שמתפקדים היטב, זהו לא מראה נדיר שאפשר לחזות בו – אלו מקררים שתוכננו ונבנו מחומרים עמידים, תוך מתן תשומת לב ודגש רב על אמינות הפעולה ואיכות החומרים. כיום ניתן לראות בשוק מקררים אשר הם מקררי איכות, עם זאת אפשר למצוא לא פעם גם מקררים אשר לא עמידים כל כך ומתקלקלים תוך זמן קצר עקב תקלות.

טכנאי מקרר אמנה | מקרר אמקור | מקרר תדיראן | מקרר סמסונג | מקרר LG | תיקון מקרר ביתי

מהן התקלות הנפוצות במקררים?

בעת קניית מקרר או מקפיא של חברות סמסונג או אלקטרה עליכם לדעת שישנן תקלות שהן נפוצות בכלל מוצרי החשמל הללו. כגון: טמפרטורה – היא אחת התלונות הנפוצות ביותר שיש למקררים. טמפרטורות קיצוניות שהמקרר לא מקרר או לחילופין, המקרר מקפיא

במקרים כאלו, בדרך כלל תקלה מסוג זה קשורה לתרמוסטט אבל לא רק. ישנן סיבות נוספות כמו הצטברות של קרח בתוך מקפיא או מקרר עמוס מידי ומלא, סגירת דלת של המקרר בצורה לקויה או בעיית איטום של הגומייה של המקרר. מערכת הפשרה במרבית המקררים שמיוצרים כיום של חברת סמסונג וגם של אלקטרה, בעלי טכנולוגיה מתקדמת בהם ישנה מערכת הפשרה שקובעת מתי צריך להפשיר את המקרר. היא מונעת הצטברות קרח במקפיא, ובכך היא שומרת על תקינותו. 

 

אמנם לעיתים היא לא עובדת כנדרש ועלולה לגרום לבעיות שונות של כיוון טמפרטורה במקרר. תקלה זו נגרמת בעיקר עקב שימוש לקוי במקרר. כמו כן, ישנן תקלות נפוצות אשר קשורות למאוורר של המקרר כמו: הצטברות של קרח – נגרם עקב תקלה בגוף החימום של המקרר, מצטבר קרח בחלל המקרר והוא מגיע אל אזור המאוורר, דבר אשר מקשה ופוגע בפעילותו של המקרר.

 

מפסק הפעלה תקול – בתוך המקרר יש מפסק אשר אחראי על הפעלת מאוורר המקרר. לעיתים הבעיה היא רק בו ולא במאוורר עצמו. לבסוף, מאוורר תקול או שרוף – זוהי אפשרות נוספת שהמאוורר עצמו לא עובד טוב, זהו בלאי של מוצר ואין זו תקלה חמורה.  

מתי כדאי להזמין טכנאי למקרר?

כשמדובר על תקלה כלשהי שמהווה בעיה בפעילותו התקינה והשוטפת של המקרר, ההמלצה הראשונה היא לנסות לסדר זאת בכוחות עצמכם על ידי הפשרת מקפיא והמקרר ואז החזרתו לעבודה. אם עדיין המקרר לא עובד באופן תקין, תצטרכו להזמין שירות של טכנאי.

באופן כללי, כאשר מגיע טכנאי לבדוק את המקרר, הוא יוכל בתום הבדיקה להעריך את עלות התיקון.

במידה ומדובר בתיקון אשר יעלה מעל למחצית מחירו של מקרר שברשותכם, אז לא כדאי לתקן אותו כלל, אלא עדיף לרכוש חדש. כלומר, אם מדובר על תקלה במדחס, במנוע או בכרטיס מקרר, התיקון יהיה יקר ולא בטוח שיהיה עדיף לתקן. יש לקחת בחשבון את עלות המקרר, גילו של המקרר ועלות החלק שרוצים להחליף.

מהן התקלות הכי נפוצות במקררי סמסונג ואלקטרה?

אם בחרתם מקרר מבית חברות  סמסונג או אלקטרה כדאי שתדעו שישנן תקלות אשר אופייניות לחברות הללו. ראשית, פעמים רבות אינכם מצליחים לאתר את התקלה, אלא רק כאתם מגלים שהמזון ששהה במקפיא כבר הופשר. 

הבעיה ברוב הפעמים נובעת מהצטברות של קרח על גבי פנים המקרר, דבר שמונע מהאוויר הקר להיכנס לחלל המקרר. בזמן זה, מערכת ההפשרה שתפקידה להפשיר את הקרח, נפגעת ונפגמת, בעיה זו עלולה להוביל להחלפת גוף החימום. 

שנית, תקלה אשר מקורה הוא דליפת גז מתוך מקרר של סמסונג. את הבעיה הזו לא תמיד אפשר לאתר בקלות ובאופן עצמאי. תצטרכו להזמין שירות של טכנאי אשר יוכל לאשש את הטענה שמקורה של התקלה באמת בשל דליפת גז. במצב זה הטכנאי ימלא את הגז. אבל כדאי להבין שמילוי גז לא תמיד יפתור את הבעיה אם לא נמצא מקור הדליפה. שלישית, מקרר או מקפיא של חברת סמסונג או אלקטרה לא מפסיק לעבוד. 

זוהי הבעיה ההפוכה למצב בו המזון בתוך המקרר מפשיר. כלומר האוכל מוקפא, בדרך כלל זו בעיה של כיוון לא נכון של התרמוסטט ולעיתים רחוקות יותר, תקלה זו מעידה על תקלה בתרמוסטט עצמו. רביעית, נזילת מים מסתורית ומפתיעה בתחתי מקרר של סמסונג או של אלקטרה יכולה להעיד על סתימה בפיית הניקוז –הפתרון הוא פתיחה ושחרור הסתימה. לבסוף, במקרים רבים בעת הופעת בעיה של מקרר שלא מקרר מספיק, יידרש תיקון של טכנאי. הסיבה לתקלה זו היא גומיות שחוקות, שאיבדו את יכולת האטימה שלהן. החלפת גומייה יכולה לפתור את הבעיה במהירות ללא כל מאמץ.

איך בוחרים טכנאי לתיקון מקררים?

תהליך קניית מקרר או מקפיא לעסק או לבית הוא בהחלט דורש השקעה רבה ותשומת לב מירבית. המקרר הוא מרכז החיים, כשהוא איננו חסרונו מורגש באופן משמעותי ומיידי. המקרר אמור לשרת אתכם בחיי היום יום, לכן הוא צריך להיות יעיל וכדאי שיהיה חסכוני בצריכת החשמל. אך מה קורה כשהמקרר מפסיק לעבוד כמו שצריך? במקרה כזה תצטרכו להזמין שירות של טכנאי כדי שיוכל לתקן לכם את המקרר בצורה טובה. בעת בחירת טכנאי, ישנן אפליקציות ואתרי אינטרנט אשר מדרגים את טיב ואיכות השירות של בעל המקצוע. 

כדאי לשים לב לדירוגו, שיהיה גבוה והתגובות שמשאירים הלקוחות. ככל שיש יותר תגובות על בעל המקצוע, כך תוכלו להשתכנע בשירות שתקבלו ממנו. נוסף על כך, יש לשים לב למחיר שאותו גובה הטכנאי. ניתן לראות אם ישנו הבדל ניכר בין שאר בעלי המקצוע בתחום או לא. יתרה מזאת, אם ברשותכם מקרר של החברות סמסונג או אלקטרה, יש לבדוק שהטכנאי אכן יודע להתעסק עם החברות הללו. לעיתים אף עדיף להזמין טכנאי מהחברה עצמה.