טכנאי מזגנים

מזגן VRF

חברת טופ אלקטריק מובילה את תחום התקנה ותיקון של מזגני VRF מכל הסוגים

השירות ניתן באזור המרכז, מודיעין, ירושלים והסביבה.

ביקור ללא עלות בביצוע תיקון

מה זה מזגן VRF? יתרונות וחסרונות VRF

מזגן ברמה עולמית! הנמכר והמתקדם ביותר

שמעתם על מזגן VRF ואתם רוצים לדעת קצת יותר? 

TOP ELECTRIC ממליצה:

מזגן VRF מתאים לוילות פרטיות עד 250 מ"ר ולמבנים גדולים. ניתן לבצע תכנון מבוקר כולל התקנה במחיר משתלם. העלויות נעות בין 15,000 – 25,000 

אם אתם בחיפוש אחר מערכת מיזוג גדולה, מזגן VRF זה הפתרון היעיל ביותר עבורכם. סוג המנוע החזק ביותר שמתפעל מזגנים עובד במערכת מיזוג אוויר VRF. אז מה זה מזגן VRF? ומהם היתרונות והחסרונו שלו? – את כל התשובות תמצאו כאן. 

 מה זה VRF? 

פירוש המילה: Variable refrigerant flow. מזגן זה נקרא מזגן "חכם" כי יש לו יכולת לשלוט בעוצמת הטמפרטורה שהוא יוצר בחדר. בכל חדר בנפרד ניתן לקבל זרימת אוויר שונה, התפוקה של צריכת החשמל נמצאת בבקרה תמידית מה שאומר (עצם שמו "זרימת קירור משתנה") שמערכת VRF גם שולטת בעוצמת הטמפרטורה בכל מבנה וגם חסכונית בחשמל. 

אם קראתם והבנתם שאתם יודעים דבר או שניים אודות מזגן VRF, אנו ממליצים לכם להמשיך לקרוא אודות יתרונות וחסרונות המערכת.

רוצים לדעת כיצד לבחור מזגן VRF ? לטובת אלה שקראו אודות המזגן, ורוצים לרכוש – קראו עוד על איך לבחור מזגן VRF?

 יתרונות מזגן VRF?

  • חסכוני בחשמל 
  • המנוע שלו נורא שקט, בקושי ששומעים אותו עובד
  • עוצמת קירור חזקה ביותר
  • שליטה אבסולוטית בטמפרטורת החדר בכל מבנה
  • כל יחידה במבנה יכולה לקבל את העוצמה המתאימה לפי גודל החדר

חסרונות מזגן VRF?

  • המחיר היקר שלו 
  • למזגן יש מנוע אחד, שאם הוא מפסיק לעבוד ככל הנראה כל המזגנים לא יעבדו 
  • התקנה מורכבת 
קראו עוד על שירותי מזגן VRF >> 

אנו מעניקים שירות תיקון לכל סוגי המזגנים במגוון הסוגים, מזגנים ביתיים ואו עסקיים

צרו קשר עוד היום לקבלת הצעת מחיר הטובה ביותר.

  • טיפול תקופתי במערכת המיזוג
  • תיקון מזגן מהיום למחר 
  • שימוש בחלפים על פי הוראות יצרן
  • זמן עבודה של עד שעה אחת 
  • שירות אמינות ויעילות
  • מחירים שפויים
  • שקיפות מלאה בעבודה
  • ניסיון של יותר מ 10 שנים

המחירים הזולים במדינה .

vrf – המדריך המלא

מה זה מזגן VRF

קודם כל תשכחו מהמילה 'מזגן'.  VRF הוא לא מזגן, אלא מערכת מיזוג כוללת המתאימה את עצמה לבית, לעסק, לחללים גדולים, למבני תעשייה ועוד.

הצירוף VRF משמעותו: Variable Refrigerant Flow כלומר מערכת מיזוג המתאימה את עצמה לתנאי החדר. קצת כמו זיקית, המשנה את צבעה לפי תנאי הסביבה בה היא נמצאת, כך גם מערכת ה VRF דואגת לכך שהטמפרטורה בחדר תמיד תהיה על פי ההגדרה הרצויה לכם.

ולא משנה כמה אנשים יוצאים ונכנסים מהחדר, כמה פעמים פתחו וסגרו את הדלת, כמה חם או כמה קר בחוץ.

הילדים אוהבים להקפיא את החדר בלילה? האישה יושבת במטבח עם בקבוק חם ותה כשאתה צופה במשחק כדורגל עם גופיה בסלון? לא עוד. מעכשיו – כל חדר ומה שמתאים לכם. כל חלל מקבל את ההגדרה שלו. והמערכת יודעת לפצל את דרגות המיזוג על פי ההגדרות הספציפיות לכל חלל וחלל בבית.

בפועל מערכת VRF  מותאמת יותר למיזוג של חללים גדולים, חדרי אירועים, בתי מלון ומבני תעשיה. אבל לחברות הגדולות יש מערכת קטנה יותר המתאימה גם לבתים פרטיים (4 חדרים ומעלה). אצל אלקטרה ומיצובישי תמצאו אותן בשם "מזגן מיני VRF", אצל תדיראן תוכלו לראות אותה בשם "VRF BOX".

מה ההבדל בין VRF ל-VRV

אלה הם שני מונחים המתארים את אותה טכנולוגיה. VRV פירושו variable refrigerant volume כלומר נפח קירור משתנה, ואילו פירושו המילולי של VRF הוא זרימת קירור משתנה. למעשה מדובר באותו רעיון, שנהגה כבר בשנות השמונים ע"י חברת דייקין והתייחס לאינוורטר (מנוע מדחס) אחד, המפצל את עוצמתו בין מספר יחידות מיזוג. מכיוון שה- VRV נרשם ע"י החברה כסמל מסחרי רשמי, שאר החברות הפועלות באותה טכנולוגיה משתמשות במונח דומה אך שונה וקוראות לה VRF.


למידע נוסף אודות "איך לבחור מזגן VRF" היכנסו 

איך עובד מזגן VRF 

למערכת המיזוג הזאת יש שני חלקים מרכזיים:

היחידה החיצונית – מדחס האינוורטר, הנקרא גם המעבה (או יחידת העיבוי), שהוא מנוע חכם המסוגל לשנות את עוצמתו ומהירותו באופן רציף בהתאם לדרישת המאיידים על ידי שינויי תדר מנוע.

ההבדל בין מנוע האינוורטר למדחס מזגן רגיל הוא שבעוד שבמזגן רגיל יש רק שני מצבים: ON או OFF, במנוע האינוורטר ניתן להתאים את עוצמת המנוע למגוון מהירויות והפעולה שלו היא רציפה. כשיש צורך – הוא מגביר את פעילותו, וכשיש צורך- הוא מפחית פעילות למינימום. זה תורם לחיסכון גדול בחשמל (עד 50%) וגם תורם לפעילות שקטה במיוחד של המערכת.

מכירים את זה שבכל פעם שהטרמוסטט של המזגן בחוץ מתחיל לפעול מחדש אז כל האורות בבית כבים לרגע? זה לא יקרה לכם עם VRF. מנוע האינוורטר הוא מערכת רגישה וורסאטילית שאינה גורמת לעומס על מערכת החשמל הכללית של הבית.

היחידות הפנימיות – המאיידים, המותקנות בחדרי ובחללי הבית השונים.

כל מאייד הוא יחידה עצמאית העומדת בפני עצמה ולכן ניתן לכוון אותו לטמפרטורה ולעוצמת מאוורר ספציפית לו. דבר נוסף הוא שלמערכת החכמה הזאת יש יכולת להתאים את עצמה לתנאים המשתנים בחדר ועדיין לשמור על אותה טמפרטורה בדיוק.

לכל מערכת VRF כזאת יש יחידת עיבוי חיצונית אחת, ומספר מאיידים בלתי מוגבל – על פי הצורך ועל פי דרישות וגודל המבנה.

היחידה החיצונית מחוברת באמצעות צינור נחושת לקופסת הפיצול. ממנה יוצאים צינורות דקים יותר לכל אחת מהיחידות הפנימיות המווסתות את עוצמת הקירור ע"י שסתומים. לכל יחידה פנימית שכזאת יש צינור ניקוז משלה.

אגב, אם יש לכם מערכת חכמה בבית (אלקסה, מישהו?) תוכלו לחבר אותה גם ל-VRF ולשלוט עליה גם מרחוק.. 😊. המערכת יכולה להתחבר גם למערכות חכמות אחרות בבית כמו למשל מערכת לכיבוי אש.

בנוסף – חלק מהחברות מציעות חיבור אלחוטי לשליטה מרחוק, חיבור אלחוטי זה גם מאפשר לאנשי השירות של החברה להתחבר אל המערכת מרחוק, לשם ניטור במקרה של תקלה.

כמה עולה מערכת VRF למיזוג ביתי?

התמחור של מערכת כזאת הוא ספציפי לכל לקוח. הוא מורכב ממחיר המעבה, מחיר ומספר היחידות הפנימיות הדרושות (נקבע לפי גודל היחידה שנמדד לפי כוח סוס), ומחיר ההתקנה עצמה, הכוללת גם הנמכת תקרת גבס.

שימו לב שמכיוון שהמערכת הזאת היא מודולארית, אחרי ההתקנה הראשונית, במידה ובעתיד תרצו להחליף או לשנות את אחת היחידות הפנימיות או לבצע שינויים והתאמות נוספות – תוכלו לעשות זאת בקלות ובעלות מינימאלית.

האם VRF טוב יותר ממזגן מפוצל?

לכל אחת מהמערכות יש את היתרונות שלה, ולכן כל מקרה לגופו. ל- VRF דרושה התקנה מיוחדת ומורכבת, בעלות גבוהה יחסית. ההתקנה היא בשני שלבים: קודם כל תכנון מקצועי מדוקדק, הבוחן את שטח החללים הייעודיים ומתאים את גודל היחידות הפנימיות לכל חלל בנפרד. ורק אחר כך ההתקנה עצמה שאורכת כמה ימים. 

 

להזמנת התקנה מזגן VRG היכנסו לקישור הבא – התקנת מזגן VRF 

 

יחד עם זאת היא מציעה מערכת חכמה, שבסופו של דבר תהיה משתלמת לטווח ארוך ותחסוך לכם בהוצאות מיותרות על חשמל. היא גם מתאימה יותר לבתים עם שתי קומות או יותר ומציעה איכות מיזוג גבוהה יותר, יחד עם חסכון רב באנרגיה במקרים כאלה.

כלומר אם אתם מתכוונים להשקיע במערכת מיזוג לתקופה ארוכה, אם מדובר בבית גדול או בבית עם מספר קומות – כדאי כבר להשקיע ב – VRF.

אם חשוב לכם השקט – אז גם במקרה הזה יש עדיפות ל- VRF על פני מערכות מיזוג אחרות.

מזגן מפוצל יתאים יותר במקרים של חללים וחדרים קטנים, בעיצוב פנימי סטנדרטי, ואם המבנה הוא קומה אחת.

אזורי שירות

שירות תיקונים במרכז

צור קשר לחזרה מהירה

זקוקים לייעוץ?

נשמח לעזור לכם, עדיין לא התקשרתם? חייגו אלינו

054-563-3316