טכנאי מזגנים

טכנאי מקרר אמנה

ביקור ללא עלות בביצוע תיקון

חברת AMANA נוסדה בארה"ב בשנת 1934, והתמקדה בייצור חדרי צינון. בשנת 1947 הם יצאו עם המקפיא הראשון שלהם לשימוש בייתי, ובשנת 1949 שווק המקרר סייד בי סייד הראשון שלהם.

מאז הם יצאו עם דגמים רבים ומגוונים. היום הם מציעים מקררים עם מקפיא תחתון ומקפיא עליון, וגם מקררים עם דלתות זו לצד זו. המקררים מגיעים במבחר נפחים, גדלים וצבעים. וכמובן , כיאה לאמריקאים, ניתן להזמין ולבחור את העיצוב הפנימי שלהם. אופציות נוחות במיוחד של מקרר אמנה הן מתקן קרח פנימי (אייס מייקר) ו"קיוסק" חיצוני למזיגת מים קרים מבלי לפתוח כלל את דלת המקרר – סידור שחוסך חשמל רב ושומר על איכות המזון שבמקרר.

על פי האתר הרשמי של החברה, אורך החיים הממוצע של מקרר אמנה עומד על כ-14-10 שנים. אבל כל זה בתנאי שהמקרר יתוחזק כראוי, יטופל ויתוקן ע"י אנשי מקצוע אמינים.

פנינו לרותם, טכנאי מומחה למקררי אמנה כדי לשאול את כל השאלות שכדאי לדעת לפני ואחרי שרוכשים את המקרר.

מהן התקלות הנפוצות במקררי אמנה?

התקלה השכיחה ביותר, כמעט בכל סוג של מקרר היא בריחת גז מצינור סניקה ליד המדחס. תקלה נוספת שאנחנו נתקלים בה לא מעט בסוג המקרר הזה היא תעלת ניקוז סתומה.

מה גורם להן?

הגורם לבריחת הגז זה מים. הצינור של הסניקה עשוי מנחושת. ברגע שהוא נמצא בתוך מים, נוצרת תגובה כימית שגורמת לאט לאט לאכילת הנחושת. לכן נוצר חור. וכך בורח לו הגז..

איך ניתן למנוע את זה?

לא ניתן למנוע.

כמה עולה תיקון מקרר אמנה?

מ-250 ₪ ועד 2000 ₪, תלוי בתקלה..

 

איך מזהים את התקלה הזאת?

צריך לוודא שהמקרר והמקפיא קרים. כדאי לבדוק בהקפאה מדי פעם שהלחם קפוא, ובתא הקירור לוודא שהחמאה קשה. בריחת גז זאת תקלה שלפעמים לוקח זמן עד ששמים לב אליה.

מהן נורות האזהרה שכדאי לשים לב אליהן לגבי תקלות אחרות?

אם נודף ריח רע מהמקרר, למשל, בעיקר אם זהו ריח של פלסטיק שרוף. אם מצטבר קרח בגוף המקפיא או אם המקרר מתחיל לקצר. אם המקרר מתחיל להשיע רעש תכוף או שונה מהרגיל.

אוקי. יש לי תקלה במקרר אמנה שלי. מה עלי לעשות?

אם יש חשש שמשהו לא תקין בפעולת המקרר הכי מומלץ זה להתקשר לטכנאי, להתייעץ ולקבל הנחיות. ממש מומלץ לא לנסות לתקן את התקלה לבד, אלא להתייעץ קודם כל עם איש מקצוע.

האם ניתן לתחזק את המקרר בצורה קבועה על מנת לשמור עליו מפני תקלות?

כן. יש צורך אחת לשנה לנקות את סוללת המעבה החיצונית מאבק. תפקידה של סוללת המעבה הוא לפלוט את אנרגיית החום החוצה, לכן חשוב שהיא תשאר פתוחה ונקיה. חוץ מזה- שמרו על הנקיון הכללי של המקרר. שאריות של מזון ואפילו אבק יכולים לגרום לנזקים חמורים לפעמים.

האם יש דברים שראית שהרבה אנשים עושים שיכולים לגרום לנזק או לתקלות?

דבר שיכול לגרום לנזק לכל מקרר, מכל סוג, זה אם הדלת נשארת פתוחה לילה שלם או כמה שעות. זה משהו שהרבה אנשים עושים בלי לשים לב ואחד הגורמים העיקריים לנזק ולתקלות למקרר.

למה צריך לשים לב לפני שקונים מקרר אמנה?

הכי חשוב כשקונים מקרר זה להתיעץ עם טכנאי לפני רכישה ולא עם המוכר.. 😊.

אזורי שירות

שירות תיקונים במרכז